Filmy pozory

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje pozory. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Joe Kidd

6,5
Joe Kidd kiedyś jeden z najlepszych łowców nagród, obecnie jednak osiadły hodowca koni. Pewnego dnia zabija jednego z meksykańskich renegatów mieszając się tym samym w wojnę między nimi a magnatem ziemskim Frankiem Harlanem. Przyjmuje zlecenie i z drużyną Harlana postanawia dopaść resztę bandy. Kiedy jednak przekonuje się kim naprawdę jest Harlan i do czego posunie się by zrealizować swoje plany, postanawia z nim walczyć.
Buddenbrokowie to porywająca adaptacja nagrodzonej Noblem powieści Tomasza Manna z 1901 roku. Książka opisuje losy trzech pokoleń kupieckiej rodziny z północnych Niemiec. Akcja powieści dzieje się w czasie, gdy niemieckie społeczeństwo ulega gwałtownym przemianom, a wraz z nim także wartości rodzinne. Osobiste dążenia, które dotychczas należało poświęcić na ołtarzu dobra rodzinnego interesu grożą obecnie rozbiciem słynącej dotychczas z gorliwości, ciężkiej pracy, wiary i wzajemnego szacunku dynastii. Choć Thomas (Mark Waschke) jest gotów przejąć ster po swoim ojcu, konsulu Jeanie (Armin Mueller-Stahl) i poprowadzić rodzinną firmę przez burzliwy okres modernizacji i narastającej konkurencji, jego brat Christian (August Diehl) próbuje odciąć się od wszelkiej odpowiedzialności. Przestaje z podejrzanymi ludźmi i bierze ślub z wodewilową artystką, buntując się przeciw wszystkiemu, co reprezentował ich ojciec. To na ich siostrę, Tony (Jessica Schwarz), spada więc obowiązek poświęcenia miłości na rzecz wzmocnienia więzów rodzinnych i społecznych. Jednak gdy konkurent Buddenbrooków, Hagenström wykazuje się lepszym wyczuciem gwałtownie ewoluującego rynku, nawet jej wpływy zaczynają słabnąć..
Główny bohater filmu Govert Miereveld (Senne Rouffaer), tytułowy "Człowiek z ogoloną głową", jest przeciętnym nauczycielem w średnim wieku. Prowadzi na pozór szczęśliwe i ułożone życie rodzinne. Ma jednak swój sekret, zakochał się w jednej ze swoich uczennic, pięknej Fran Veenman (Beata Tyszkiewicz). Nie mogąc zaspokoić swoich uczuć, decyduje się na wielkie i nieodwracalne zmiany w swoim życiu.


Agathe Villanova (Agnès Jaoui) jest kobietą sukcesu. Jest osobą publiczną, silną kobietą i znaną aktywistką, która zasłynęła z wielu śmiałych poglądów, piętnujących mężczyzn i patriarchalne społeczeństwo. Agathe świetnie radzi sobie w świecie zdominowanym przez mężczyzn, choć jej radykalnie feministyczne poglądy dla wielu są nie do przyjęcia. Ale czy równie dobrze radzi sobie ze swoim prywatnym życiem? Poznajemy ją w momencie, gdy na kilkanaście dni przyjeżdża do rodzinnego domu na południu Francji. Tam jej kolega z dzieciństwa, Karim (znany z Amelii Jamel Debbouze) i jego znajomy Michel Ronsard (Jean-Pierre Bacri, także współscenarzysta filmu), postanawia skorzystać z okazji i nakręcić o znanej feministce dokumentalny film z serii „Kobiety sukcesu”. Mimo iż każdy z nich próbuje zatuszować życiowe porażki i zaprezentować się koleżance jako intrygujący i pewny siebie mężczyzna sukcesu, dla Agathe są jednak tylko parą beznadziejnych nieudaczników. W końcu spirala nieporozumień narasta tak bardzo, że wszyscy, a zwłaszcza sama Agathe, będą musieli przewartościować swoje przekonania.
Scena w mieszkaniu. Kobieta i mężczyzna rozmawiają ściszonymi głosami o Czerwonym Kapturku, pamiętając o tym, że w pokoju obok śpi mała dziewczynka. Zdewastowane obrzeża miasta. Mężczyzna zza linii przyczep kempingowym obserwuje coś co wydaje się rodziną. Różne miejsca, inne sytuacje, a łączy je jedynie miasto.
Pochodzący ze zdeklasowanej i zubożałej rodziny poeta Lucien (Benjamin Voisin) nawiązuje romantyczną relację z lokalną arystokratką i mecenaską Madame de Bargeton (Cécile de France). Ów mezalians wiedzie chłopca aż na ubłocone paryskie ulice, gdzie roi się od takich jak on: utalentowanych, ambitnych, niemających nic do stracenia idealistów. Czeka ich w stolicy dobrze opłacany cynizm albo poetyczne klepanie biedy. Pióro w służbie sowicie opłacanych kalumnii lub pochlebstw, bądź wierność sprzedającej się kiepsko sztuce. Którą ze ścieżek wybierze bohater, by wedrzeć się na salony?
Nowy Jork tworzy nie tylko miasto na powierzchni, w jego podziemiach tętni życiem inne, ukryte i znane tylko wybranym miasto. Przekonuje się o tym Catherine Chandler. Napadniętą i oszpeconą kobietę odnajduje tajemniczy Vincent. Ukrywa ją i pielęgnuje w tym niezwykłym miejscu, a gdy Catherine odzyskuje siły odprowadza ją do świata "na zewnątrz" i prosi o dochowanie tajemnicy. Te przeżycia zmieniają życie Catherine. Rzuca bezpieczną posadę u ojca i rozpoczyna pracę w biurze prokuratora. Pomaga także potajemnie społeczności, która wsparła ją w trudnych chwilach.
Detektyw Jack Hale wraca do pracy po półrocznej przerwie. Prowadzi prace specjalnego wydziału policji w San Francisco, zajmującego się ściganiem sprawców nietypowych i szokujących zabójstw. Nowicjuszką w jego zespole jest jego nowa partnerka, Danielle Carter, pracująca poprzednio w laboratorium kryminalistycznym. Jackowi pomocą służy jednak nie tylko typowa policyjna procedura i nauka, ale również instynkt i wyjątkowo ciężkie doświadczenia, mające źródło w jego przeszłości.
Uboga Judith i zamożny Aleksander pomimo różnic klasowych i przeciwności losu, zakochują się w sobie.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…